Monday, December 13, 2010

~Kampong Oh Kampong~ Padang Indonesia.

My Family just came back from heaven (kampong). Walaupun pun my kampong tu dasar2 kampong (meaning ere) kat kampong saya tu memang sgt2 la old skool. mandi g sungai. masak pakai kayu api etc la. tapi saya tetap berbangga saya ada betul2 kampong n plus half Indonesian blood.
Tgk gambar dorg masa blk kampong ari tu rasa mcm nak g je........ by hook or by crook next year i will! Note ya en suami! ehh bukan ke my en suami yang iye2 nak blk kampong.

Ok la mesti pas baca entry ni mesti tertanya2 saya ni orang Indonesia ke? ok let me tell u. Actually my emak from indon. and my ayah org Msia. Malas la nk cerita macam mana mak n ayah bertemu. nnt la kalo ada masa. LOL.

meh la layan gamba2 masa saya blk kampong dulu2 (awal tahun 2010)....

Ni Pasar kat sana. sgt2 old skool kan.

Haaa tu tgk betapa cantik nya sungai kat sana.....ellow sungai kat sini sgt besih tau, sungai ni dari gunung lg... kat uma nenek memang ada bilik air, tapi mandi sungai lagi syiok woo...

cuba tgk budak2 kampong ni, selamber je terjun! budak2 m'sia ada berani, kalo ada pun maybe yang betul2 kampong la..... (budak pempuan yang terjun tu tau)

Alaihai kalo tensi2 kat KL tu, blk kampong ni la member saya nak mluahkan perasaan. Mujarab sgt. wey kadang2 ckp ngan manusia pun serupa ckp ngan dinding baik ckp ngan 'dia' ni, menyaut gak la... LOL(gurau2 je)
Ni sawah padi org2 kampong. dorg mcari rezeki kat sini la, termasuk la nenak n makcik saya. syiok gak la tgk dorg bkerja. tapi saya ni mampu lihat je la. penat wooo. dorg ni betul2 tulang besi. urat dawai.....
Ni bergamba ngan org2 kampong...dorg memang suka bergamba. lagi2 budak kecik....


Cuba tgk kubur dorg mcm mana, so poor kan? masa ni g melawat kubur atok.


Sgt syiok kan sayang mandi air sungai. kat kampong depan uma je sungai. sape2 yang ngigau mlm memang sgt bahaya la, nnt x pasal buka pinta uma, terus 'gedebussshhh' masuk sungai! LOL

Nak juga tau letak gamba ni, ni first time en suami blk kampong saya, memula takot nak bawa dia blk, mana tahu dia x selesa ddk kampong, Tp alih2 dia la yang terlebih excited.





Sekian la... Bubbye

No comments: